Ben jij een emo-eter?

Door Wendy Versweyvelt | Diëtist PowerSlim

 

Ga jij bij stress en emoties in de kast op zoek naar chips en koekjes?
Dan zal je net op het moment dat je suikerniveau er niet om vraagt en je spijsvertering er geen behoefte aan heeft, toch heel wat calorieën naar binnen werken. Met gewichtstoename als gevolg.

 

Natuurlijk is er geen remedie tegen emoties. Die maken het leven ook erg mooi! Denk maar aan de fijne emoties, je ultieme geluksmoment! Ook dat is emotie!

 

Dus leven zonder emotie is niet leuk. Aanvaard dat die emoties er zijn. Kijk er eens naar zoals een achtbaan in een pretpark. Mensen betalen veel geld om een ritje te mogen maken! Maar vergeet niet dat je ook kan kiezen om niet op die attractie te stappen of er af te stappen!

 

5 Tips tegen emo-eten:

  1. Zet een kookwekker op 20 minuten en ga iets anders doen! Pas als die afloopt mág je iets eten, als je dat dan echt nog nodig vindt tenminste. Je zult zien dat je erg vaak niet eens meer weet waar jij je druk om maakte 20 minuten eerder!

  2. Schrijf éérst op wat er je dwars zit, vóór je gaat zoeken naar iets lekkers. Kortom, schrijf de emotie van je af!

  3. Zet gezonde knabbels in je koelkast. Kan je het echt niet laten, eet dan op z’n minst iets gezonds (rauwkost, magere soep, hardgekookt eitje bv)

  4. Vraag je af wat je zou adviseren aan je beste vriendin als die je belt met deze situatie! (vraag je af of je haar zou adviseren om die zak chips en die kom roomijs zo snél mogelijk leeg te eten!)

  5. Ga wat buitenlucht opsnuiven of sporten. Als het kan, is een frisse neus gaan halen of bewegen ideaal. Kan jij de kinderen niet alleen laten zitten (logisch!), zet dan thuis een vrolijk muziekje op en dans door de keuken! Wedden dat je stressniveau snel daalt?!

Reactie schrijven

Commentaren: 0