16 tips voor meer lichaamsbeweging.

afslanken barneveld, voorthuizen, stroe, kootwijkerbroek, garderen, afvallen, powerslim

Bij een gezonde levensstijl hoort ook voldoende lichaamsbeweging.

Je beweegt voldoende als je minimaal vijf dagen per week, maar het liefst alle dagen, 30 minuten per dag matig intensief beweegt. Matig intensief

bewegen betekent vormen van beweging waar je hart niet veel sneller van gaat kloppen.

Voor
kinderen en jongeren ligt deze norm op 60 minuten per dag. Voldoende beweging zorgt voor een

fitter gevoel, een stabiel gewicht, een strakker lijf en een gezond lichaam. Voor mensen die op gewicht willen blijven, ligt de norm op 45-60 minuten per dag. Voor mensen die overgewicht hebben of gehad hebben, ligt de norm op 60-90 minuten per dag.

Tips

  • Ga twee tot drie keer in de week sporten.
  • Zorg voor een set gewichtjes om ook thuis spieroefeningen te doen.
  • Parkeer je auto een paar honderd meter van de plaats van bestemming en loop het laatste stuk.
  • Stap een bushalte eerder uit en loop het laatste stuk.
  • Loop ’s avonds een blokje om.
  • Maak een boswandeling in het weekend.
  • Laat de hond wat vaker uit. Als je zelf geen hond hebt, vraag dan of je met iemand mee mag wandelen die wel een hond heeft.
  • Maak een fietstocht.
  • Breng de kinderen op de fiets of lopend naar school.
  • Was zelf je auto.
  • Maak het huis wat vaker schoon.
  • Ga tuinieren.
  • Neem de trap in plaats van de lift.
  • Ga lekker winkelen.
  • Zet een lekker muziekje op en ga dansen.
  • Bedrijf vaker de liefde.

Voldoende beweging zorgt voor een fitter gevoel, een stabiel gewicht, een strakker lijf en een gezond lichaam

Reactie schrijven

Commentaren: 0